6 rytiniai įpročiai, kurie trukdo lieknėti

Rytas diktuoja visos dienos nuotaiką ir tempą. Ar didelę, ar mažą porciją mes suvalgysime per pietus, panaudos organizmas kalorijas ar „atidės atsargoms“ – tam įtakos turi rytiniai ritualai, prie daugumos kurių mes taip įpratome, kad jų jau ir nepastebime.

1. Atsisakome sočių pusryčių

Paros laikas, kai mes valgome, svarbiau nei tai, ką valgome. Mokslininkai patvirtino, kad dieta, kai pusryčiai sotūs, o vakarienė lengva, efektyvesnė svoriui sureguliuoti negu dažni, bet lengvi užkandžiai. Taip yra todėl, kad per dieną kinta medžiagų apykaitos intensyvumas.

2. Ignoruojame galimybę pasivaikščioti šviečiant saulei

Saulės šviesa tiesiogine šio žodžio prasme degina riebalus. Bent jau baltojo riebalų audinio poodinį sluoksnį. Veikiamos matomo spektro lipidų dalelių apimtis sumažėja, laisvai palieka ląstelę ir pasišalina iš organizmo. Šis atradimas iš dalies paaiškina, kodėl žiemą žmonės, jausdami saulės šviesos trūkumą, priauga svorio.

3. Pamirštame stiklinę vandens vos prabudę

Suaugusio žmogaus 55–60 proc. organizmo sudaro vanduo, aiškina mokslininkai, todėl stiklinė vandens vos prabudus – tikra dovana mūsų kūnui. Vanduo greitina medžiagų apykaitą, o tai mažina riebalų nusėdimo riziką ir padeda pašalinti iš organizmo toksinus.

4. Nedarome mankštos

Be akivaizdžių privalumų – degina kalorijas, greitina medžiagų apykaitą – rytinis fizinis krūvis dar ir mažina apetitą! Žmonės, įpratę daryti rytais pratimus tuščiu skrandžiu, dienos eigoje valgo mažiau nei tie, kurie vengia mankštos.

5. Saldumynus pasiliekame pietums arba vakarienei

Jei negalite susilaikyti nuo saldumynų ir miltinių gaminių, susidorokite su jais pirmoje dienos pusėje. Priežastis – medžiagų apykaitos intensyvumo pokyčiai dienos eigoje. Pyragaitis, suvalgytas ryte, pridės liemeniui gerokai mažiau papildomų centimetrų nei tas pats skanėstas, paliktas vakarui.

6. Rytais skaitome naujienas

Baimė ir dirglumas, kuriuos sukelia rytinių naujienų skaitymas, gali turėti įtakos sveikatai. Ypač jei dar ir neišsimiegate. O viskas dėl to, kad ilgai trunkantis stresas skatina „neapsisprendusias“ kamienines ląsteles virsti riebalų audinio ląstelėmis.

Jei stresas trumpalaikis, naujos riebalų audinio ląstelės nesiformuoja kamieninių ląstelių sąskaita. Jei jis ilgalaikis, įsijungia mechanizmas „kalorijų rezervas“. Net jei pradėsime mažiau valgyti, sulieknėti nepavyks, kol organizmas neatsikratys streso.

Tau taip pat gali patikti Daugiau iš autoriaus