Akmenys inkstuose: pašalinti atsiradimo priežastį labai paprasta

Apie akmenis inkstuose žmogus gali net neįtarti, kol pajunta pirmuosius simptomus, pavyzdžiui, inkstų dieglių priepuolius ir skausmą juosmens srityje.

Jų susidarymo priežastimi gali tapti net patys populiariausi įpročiai.

Šlapimo takų ligos profilaktika

1. Gerti nepakankamą kiekį vandens

Vienas labiausiai paplitusių įpročių, kuris turi įtakos akmenų susidarymui inkstuose, yra vandens trūkumas organizme. Kadangi daugelio žmonių inkstuose yra susidarę druskų ir smėlio, pašalinti juos iš organizmo gali tik skysčiai.

Jei geri nepakankamai vandens, vadinasi, druskos ir mineralai sulimpa ir susidaro konkrementai. Bet galima jau dabar pakeisti situaciją. Tiesiog prisiversk pradėti rytą nuo stiklinės vandens.

„National Academy of Science‘s Institute of Medicine“ mokslininkai tvirtina, kad suaugusiems vyrams per dieną būtina išgerti maždaug 3–3,7 litro vandens, o moterims – 2–2,7 litro.

Jei žmogus sportuoja arba jo darbas susijęs su fiziniu krūviu, jam reikia papildomai vandens (vidutiniškai 400–600 ml).

Dažniausiai, jei organizmui trūksta skysčių, šlapimas įgauna geltoną arba tamsiai geltoną atspalvį. Tai gali liudyti apie smėlio sustojimo riziką. Jei šlapimas skaidrus arba šiaudų geltonos spalvos – organizmui viskas gerai.

2. Valgyti daug mėsos

2014 metais mokslininkai patvirtino, kad mėsavalgiai 30–50 proc. dažniau susiduria su akmenimis inkstuose, palyginti su vegetarais. Jei negali gyventi be šio produkto, geriau dažniau rinkis baltą, o ne raudoną mėsą.

3. Valgyti produktus, turinčius didelį kiekį oksalatų

Oksalatus (oksalo rūgšties druskos) visai tvirtai galima pavadinti inkstų akmenų karaliais. Sergant šlapimo takų akmenlige, oksalo akmenų gydytojai randa 60–70 proc. atvejų.

Iš kur organizme atsiranda ši medžiaga? Tam tikras kiekis oksalo rūgšties susidaro organizmo viduje (endogeniškai). Tačiau nemažai jos gaunama kartu su maisto produktais, kuriuose yra oksalatų.

Nedideli oksalo rūgšties kiekiai nekenkia ir yra šalutinis metabolizmo produktas, kuris lengvai pasišalina su šlapimu. Bet jos dideli kiekiai trukdo pasisavinti kalciui ir gali prisidėti prie jo kaupimosi. Pasekmės – akmenys inkstuose ir šlapimo takuose, sąnarių problemos ir sisteminis uždegimas.

Vienas dosniausių augalinių oskalo rūgšties šaltinių – rabarbarai. Konservuoti rabarbarai turi 600 mg oksalo rūgšties kiekviename 100 g, o nesaldūs troškinti – iki 860 mg! Dar vienas oksalatų šaltinis – špinatai. 100 gramų šaldytos žalios masės yra 600 mg oksalo rūgšties.

Tarp natūralių oksalo rūgšties šaltinių gana daug yra daržovių ir vaisių. Pavyzdžiui, 100 g burokėlių yra nuo 500 iki 675 mg šios medžiagos, citrinos ir laimo žievelėje – nuo 83 iki 110 mg.

Riešutuose, šokolade, pupelėse ir kai kuriose grūdinėse kultūrose yra oksalo rūgšties: 187 mg keptuose žemės riešutuose, 120 mg įprastame šokolade, 270 mg kviečių želmenyse. 100 g sausų kakavos miltelių yra įspūdingai daug – 625 mg.

Tau taip pat gali patikti Daugiau iš autoriaus