„Init“ gresia šimtatūkstantinė bauda už neteisėtas rusiškos televizijos transliacijas

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) žada skirti šimtatūkstantinę baudą Televizijos paslaugas tiekiančiai bendrovei „Init“ už tai, jog ši nesilaikė LRTK nurodymo neretransliuoti kanalo „RTR Planeta“ ir kitų jo versijų.

Šios Rusijos televizijos programos retransliacijos Lietuvoje apribotos metams dėl karo ir tautinės neapykantos kurstymo – televizijos paslaugų tiekėjai sustabdyti retransliacijas turėjo iki vasario 23-iosios, tačiau nustatyta, kad dar kovo 1-ąją „Init“ reikalavimo nebuvo įvykdžiusi, t.y. transliavo kitą šios programos versiją rusišku pavadinimu „Rossija RTR“.

Komisija sprendimą dėl baudos svarstys trečiadienį.

Visuomenės informavimo įstatymas už minėtą pažeidimą LRTK leidžia retransliuotojams taikyti iki 3 procentų retransliuotojo bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai bendrąsias pajamas apskaičiuoti sunku arba neįmanoma, – iki vieno šimto tūkstančių eurų.

„Pirmą kartą yra toks atvejis, kada retransliuotojas nevykdė komisijos sprendimo. Komisijoje, manau, svarstysime ir pasinaudosime visomis įstatymo numatomomis sąlygomis dėl nuobaudos, būsime principingi, reaguosime, kad tokių pažeidimų ateityje nebūtų“, – BNS sakė komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

Komisija pabrėžia, kad „RTR Planeta“ turi ir kitas versijas, kurios taip pat yra uždraustos, tai – „Rossija RTR“ ir programa tuo pačiu pavadinimu rusiškais rašmenimis. „Init“ su komisija dėl sprendimų šiuo metu bylinėjasi teismuose.

„Init“ direktorius Paulius Živatkauskas sako, kad įmonė laikosi pozicijos, jog jos transliuota televizijos versija ir „RTR Planeta“ yra dvi skirtingos programos, nes „RTR Planeta“ registruota Švedijoje, o „Rossija RTR“ – Rusijoje.

„Rossija RTR“ buvo ir yra koduota, Lietuvoje niekas jos neturėjo galimybės matyti. Tad pasakyti, ar ta programa irgi nusižengė, ar ne – jei netikrinta, negalima. Nesvarstome klausimo, ar RTR planeta nusižengė, ar ne, ar yra cenzūra, ar ne. Bet kai komisija bando sutapatinti „RTR Planeta“, kurią tikrino, su „Rossija RTR“, kurios neturėjo galimybės tikrinti, manome, kad tai yra neteisėta“, – BNS sakė P. Živatkauskas.

Jei LRTK skirs baudą, jis patvirtino, kad įmonė sprendimą tikrai skųs.

LRTK pabrėžia, kad Visuomenės informavimo įstatyme įtvirtina, jog karo ir tautinės neapykantos kurstymas priskiriama draudžiamai informacijai, o karo propaganda yra draudžiama Konstitucijos.

„Pažymėtina, kad televizijos programoje „RTR Planeta“ LRTK yra nustačiusi nuolat pasikartojančius Visuomenės informavimo įstatymo pažeidimus, todėl šios televizijos programos platinimas LRTK sprendimo galiojimo laikotarpiu, ypač atsižvelgiant į LRTK nustatytos draudžiamos skelbti informacijos turinį televizijos programoje „RTR Planeta“, laikytinas pavojingu žmogaus teisėms ir laisvėms, visuomenės ir valstybės interesams“, – teigia LRTK.

„RTR Planeta“ retransliacijos Lietuvoje dėl karo ir neapykantos kurstymo jau draustos du kartus – 2015-aisiais ir 2016-aisiais.

Tau taip pat gali patikti Daugiau iš autoriaus