Receptai

Kukurūzų košė (mamalyga) – tai tradicinis Rumunijos, Moldovos ir Ukrainos pietvakarių patiekalas.

Kukurūzai turtingi nesočiųjų riebiųjų rūgščių (85-90%), jie turi daug ląstelienos, angliavandenių, baltymų, daug B grupės vitaminų, vitamino E, vitamino K, geležies, fosforo, magnio, cinko ir skaidulų. Nors verdant jie praranda dalį maistingųjų medžiagų, daugiau nei 60% jų išlieka ir gatavame patiekale.

Kukurūzai efektyvūs prieš stresą, turtingi B grupės vitaminais, ypač B1, kuris veikia nervų sistemos, raumenų, širdies funkcijas ir raudonųjų kraujo ląstelių gamybą.

Vitaminas E jų sudėtyje apsaugo nuo artrito, mažina cholesterino lygį, tuo pačiu mažindamas aterosklerozės vystymosi riziką ir to pasekoje apsaugo nuo infarkto. Jis taip pat padeda ląstelių atsinaujinimo procese.

Be to, virti kukurūzai turi kalio, būtino tinkamam raumenų ir širdies funkcionavimui.

Esant padidintam rūgštingumui, gastritui ir opai naudinga pakeisti kvietinę duona šilta mamalyga, kadangi be rūgštingumo mažinimo, ji pasižymi ir lengvu sedatyviniu poveikiu.

Angliavandeniai, esantys kukurūzuose, įkrauna organizmą energija ir užkerta kelią riebalų kaupimuisi. Saikingas vartojimas gali sukelti svorio kritimą, todėl kad kai kurios molekulės kukurūzų sudėtyje greitina riebalų išsiskaidymą.

Tuo pačiu juose esantis vitaminas A yra gamtinis antioksidantas, labai svarbus sveikatai ir teisingam organizmo funkcionavimui, o taip pat medžiagų apykaitos pagreitinimui, kas leidžia greičiau sulieknėti.  Dėka didelio kiekio skaidulų kukurūzai reguliuoja žarnyno darbą. Tai gera šlapimą varanti priemonė ir reguliariai vartojant gali užkirsti kelią vandens kaupimuisi organizme.  Detoksikacijai rekomenduojami ir kukurūzų plaukai, užplikyti kaip arbata.

Mamalygos vartojimas reguliuoja gliukozės koncentraciją kraujyje, todėl ji naudinga sergantiems diabetu. Mamalyga padeda detoksikacijai ir žarnyno valymui, o detoksikacija palengvina kepenų apkrovą, mažindama nepakankamumo ir kepenų cirozės riziką.

Kukurūzai neturi gliuteno, todėl jie gali būti įtraukti į racioną tų, kurie neperneša glitimo (celiakija) ir sėkmingai pakeičia ryžius, kviečius ir kitus grūdinius su glitimu.

Taipogi kukurūzų košė:

  • padeda užkirsti kelią plaučių vėžiui dėl didelio beta-kriptoksantino kiekio;
  • apsaugo regėjimą, kadangi turi zeaksantino;
  • padeda palaikyti kognityvinius sugebėjimus ir lėtina smegenų senėjimo procesą iki 10% dėka didelio tiamino kiekio;
  • įtakoja imuninės sistemos stiprėjimą ir užkerta kelią storosios žarnos vėžiui;
  • gerina nuotaiką;
  • gydo peršalimą dėka vitamino A.

O jūs mėgstate kukurūzų košę?

Tai jums tikrai patiks!

Related Articles

Close