Migrena: kas ją sukelia ir kaip palengvinti simptomus?

Statistika rodo, kad migrenos paplitimas yra labai didelis – ji kankina vieną iš dešimties besiskundžiančiųjų galvos skausmu. Liga labiau paplitusi tarp moterų nei tarp vyrų – migrena serga 17,6 proc. moterų ir tik 6 proc. vyrų. Vis dėlto, vaikams iki 12 metų ji būdingesnė berniukams nei mergaitėms. Dažniausiai migrena pasireiškia pavasarį, kada organizmui ima stigti vitaminų, ir greičiau pavargstama. Norintys įveikti nemalonius simptomus pirmiausia turi išsiaiškinti, kas juos sukelia, ir imtis tinkamų priemonių. Taigi, ką svarbu žinoti apie migreną?

Migrenos požymiai
Pacientus kankina ilgas ir sunkus galvos skausmo priepuolis, arba keli trumpesni, užklumpantys vienas po kito. Galvos skausmas paprastai būna stiprus, pulsuojantis, jaučiamas kaktoje, tačiau gali išplisti ir į pakaušį. Pagrindinis migrenos skiriamasis bruožas yra tai, kad judant skausmas sustiprėja. Kai kurie pacientai prieš migrenos priepuolį jaučia ir kitą simptomą – aurą. Tai – laikinas regėjimo sutrikimas, kuris pasireiškia švysčiojimais, ryškia šviesa ar laikinu regėjimo praradimu. Simptomai paprastai išnyksta per 24 valandas, tačiau gali užsitęsti iki kelių dienų.

Kas sukelia migreną?
Deja, iki šių dienų priežastys nėra visiškai aiškios. Manoma, kad migrenai gali turėti įtakos paveldimumas, patiriamas stresas, nuovargis, tam tikrų maisto produktų (kakavos, riešutų, fermentinio sūrio, šokolado) ir alkoholio vartojimas, badavimas. Nors ir labai retai, tačiau simptomų atsiradimui gali turėti įtakos ir staigus oro sąlygų pasikeitimas. Maždaug dešimčiai procentų migrena besiskundžiančių moterų simptomus išprovokuoja menstruacijos, tarp menstruacijų ligos simptomai nepasireiškia.

Ar reikia gydyti migreną?
Vyrauja nuostata, kad gydyti migreną yra beprasmiška, nes po kurio laiko simptomai ir vėl pasireikš. Vis dėlto, taip manyti yra labai žalinga – galvos skausmo priepuoliai neretai sukelia beviltiškumo pojūtį, pacientas negali užsiimti įprasta veikla, o tai, žinoma, turi neigiamą poveikį gyvenimo kokybei. Be to, net 40 procentų pacientų nuolat galvoja apie tai, ar greitu metu neprasidės galvos skausmo priepuolis, todėl tai gali pakenkti santykiams su artimais žmonėmis ir kolegomis, taip pat ir tam tikrų darbų ar laisvalaikio planavimui, ir t.t. Jei jus kankina migrena, nedvejodami kreipkitės į gydytoją – nors šiuo metu nėra specifinių tyrimų, padedančių nustatyti šią ligą, tačiau migrena diagnozuojama apklausus pacientą. Jei reikia, pacientas nukreipiamas atlikti magnetinį rezonansą ar galvos smegenų kompiuterinę tomografiją.

10 būdų, kaip įveikti migreną be vaistų
Magnis: atlikti tyrimai parodė, kad žmonėms, kenčiantiems nuo migrenos, neretai stinga magnio, todėl labai svarbu tai, kad jūsų mityba būtų visavertė. Magnio gausu žaliose lapinėse daržovėse, riešutuose, sėklose, pupelėse, lęšiuose, avokaduose, bananuose, neriebiuose pieno produktuose ir žuvyje. Jei reikia, vartokite papildus;
Migreną gali iššaukti ir tam tikri kvapai, tačiau pipirmėtės aromatas gali ją nuslopinti. Pajutę pirmuosius migrenos simptomus, pauostykite pipirmėtę – tai gali nuslopinti susierzinimą;
Imbieras padeda ne tik nuo pykinimo, bet taip pat ir nuo galvos svaigimo, todėl jis gali būti puikia prevencine priemone, kai pajuntami pirmieji migrenos simptomai;
Smilkinių trynimas gali padėti atsipalaiduoti, todėl sumažinsite galvos skausmą ir pasijusite kur kas geriau;
Masažas – puiki prevencinį priemonė nuo migrenos. Jei kenčiate nuo įtampos, reguliariai pasilepinkite viso kūno masažu – tai gali padėti išvengti migrenos priepuolių;
Meditacija – tai dar viena priemonė, padedanti išvengti migrenos ir kitų streso sukeliamų ligų. Nors nėra įrodyta, kad meditacija gali padėti nugalėti skausmą, tačiau ji veiksmingai kovoja su patiriamu stresu;
Vanduo: atlikti tyrimai įrodė, kad galvos skausmus neretai sukelia dehidratacija. Jei geriate pernelyg mažai vandens, tikėtina, kad tai anksčiau ar vėliau iššauks galvos skausmą. Kad taip nenutiktų, per dieną išgerkite bent 1,5 litro vandens (geriausia kilogramui kūno masės skaičiuoti po 30 ml vandens). Nesiteisinkite, kad nesate vandens mėgėjai – jį galite paskaninti šviežiu agurku, citrina ar žolelėmis. Svarbiausia yra tai, kad vandenį gurkšnotumėte visos dienos metu;
Akupunktūra arba akupresūra taip pat gali pagelbėti kenčiant nuo migrenos. Jei nesate pasiryžę keliauti pas akupunktūros specialistus, išbandykite akupresūrą, kurios galite išmokti ir patys. Jei jus užklups migrena, pabandykite spausti plaštakos vietą tarp nykščio ir rodomojo piršto – tai gali padėti sumažinti galvos skausmą;
Sportas: užklupus galvos skausmui judėti tikrai nesinorės – juo labiau, kad judant skausmas gali paūmėti. Geriausia pasportuoti dar tik pajutus artėjantį priepuolį – sporto metu išlaisvinami endorfinai, kurie slopina skausmą ir pagerina bendrą savijautą. Taigi, pajutę artėjantį priepuolį, keliaukite į sporto salę ar pabėgiokite;
Kontrastinis dušas puikiai tinka laikinam skausmo sumažinimui. Jei migrena jus užklupo netikėtai, pabandykite nusiprausti po dušu kaitydami karštą ir šaltą vandens srovę. Toks metodas išplės kraujagysles, kraujas iš galvos ims sparčiau tekėti į kūną, o tai sumažins skausmą.
Jei šios priemonės nebus veiksmingos, kreipkitės į gydytoją, kuris galės paskirti vaistus nuo migrenos. Išmokę šią ligą kontroliuoti įsitikinsite, kad gyvenimo kokybė gali būti kur kas geresnė!

šaltinis www.patarimupasaulis.lt

Tau taip pat gali patikti Daugiau iš autoriaus