Idomybes
Kaip atrodo šiuolaikinis stebuklas – namas su 1000 medžių?
Kinijos megapolyje Šanchajuje neseniai atidarė didžiulį prekybos centrą iškalbingu pavadinimu „1000 medžių“.
Prekybos centrą projektavo britas Thomas Heatherwickas ir jo dizaino studija. Analogišką projektą jie paleido praeitais metais Niujorke. Sprendimas, kurį abiem atvejais pritaikė dizaineris, nėra naujas. Prieš tūkstančius metų, sprendžiant iš antikinių autorių užrašų, taip pat atrodė žymieji Semiramidės sodai.
Inžinerinė betoninių konstrukcijų, pastatytų tam tikru kampu, sistema laiko didžiulį „vazoną“ su medžiais ir lianomis, paversdama statinį neįprastu miestu-sodu. Prekybos centro pavadinimas kukliai nutyli tikrąjį inžinerijos genijaus užmojį. Čia visai ne tūkstantis, o visi 250 tūkstančių žalių sodinukų.
Jie parinkti tokiu būdu, kad skirtingais metų laikais džiugintų spalvų gausa. Čia surinkti visžaliai ir lapus metantys augalai, žydintys ir mezgantys vaisius. Šie gyvieji „plaučiai“ ypač pravers vieno tankiausiai apgyvendintų ir technogeninių Kinijos miestų gyventojams. Be to, unikalus kompleksas džiugina ne tik gamtos estetika.
Statinių papuošimui dizaino studijos vadovas pakvietė daugiau ne dešimt gatvės menininkų. Šis Šanchajaus rajonas mirga gausybe piešinių ant betono paviršių, taigi, prekybos centras puikiai įsilies į bendrą peizažą. Be to, čia yra sava įžymybė, didžiulis 40 metrų muralas, atliktas lifto šachtoje.
Apie projekto mastą spręskite patys – prekybos komplekso pastatas užima beveik 63 tūkstančius kvadratinių metrų. Čia telpa 100 prekybos taškų ir 63 įstaigos, kur klientai gali pasimėgauti kavos puodeliu ar sočiais pietumis. Didžiulė maisto prekių parduotuvė ir viešojo maitinimo zona yra žemiausioje prekybos centro patalpoje.
Kitus 5 aukštus užima parduotuvės, o likusiuose 4-iuose išsidėsčiusios kavinės, restoranai ir barai.
Taipogi čia galima pasimėgauti filmų peržiūra šiuolaikiškuose kinoteatruose, atsipalaiduoti SPA ir net aplankyti muziejų.
Tiesa, vietos gyventojai jau perkrikštijo prekybos centrą. Kinai „1000 medžių“ pavadino „Vakarų kalnu“, kas, sutikite,dar arčiau teisybės, juk pagal formą jis ir primena kalną, apaugusį mišku. Pats architektas prekybos centro apipavidalinimo idėją paaiškino siekiu padaryti kompleksą jaukesniu, padalinus jį į daugybę socialinių mini erdvių.
Thomas Heatherwickas išreiškė viltį, kad tai pakeis žmonių, kurie čia dirbs ar lankysis kaip klientai, gyvenimą – padarys jį kokybiškesnį ir geresnį. Miesto valdžia jau anonsavo panašaus komplekso statybą, 19 aukštų „Rytų kalną“, kuriame tilps šiuolaikiškas viešbutis ir biurai.