Idomybes

5 Steve’o Jobso taisyklės: kaip atsakyti į aštrią kritiką

Pasaulinės 1997 m Apple kūrėjų konferencijos metu Steve’as Jobsas išgirdo vieną aštriausių klausimų, beveik prilygstančių įžeidimui. Vienas klausytojų tarė į mikrofoną: „Misteri Jobsai, jūs – protingas ir įtakingas žmogus.

Kaip bebūtų liūdna, tačiau akivaizdu, kad kai kuriuose pranešimo punktuose jūs neturite supratimo, apie ką kalbate. Pavyzdžiui, norėtųsi išgirsti aiškų atsakymą, kokiu būdu Java ir jos atmainos dera su OpenDoc idėjomis.

O paskui būtų neblogai papasakoti mums, kuo jūs asmeniškai užsiėmėte pastaruosius septynerius metus“.

Šis klausimas galėjo sugluminti bet ką. Ką tik nori, tik ne Steve’ą Jobsą. Jo atsakymo pagrindu psichologai sudarė 5 taisykles, pagal kurias reikėtų atsakyti į kritiką.

Kiekvienas mūsų susidūrė su kritika. Ir tikrai tik porą kartų galima priskirti „aštrios kritikos“ kategorijai.

Paprastai mes į ją reaguojame labai audringai, arba imame teisintis, arba pereiname į įžeidinėjimus…

Tokia reakcija gana plačiai paplitusi, tačiau psichologai pataria suimti save į rankas nepriklausomai nuo
aplinkybių, o pavyzdį, kaip atsakyti į aštrią viešą kritiką, imti iš Steve’o Jobso.

1. Neatsakykite iškart

Pirma, kas ateina į galvą tokioje situacijoje, tai „Pats kvailys“. Bet būtent dėl to jūs pasigailėsite. Taigi,
nepasiduokite emocijoms, padarykite nedidelę pauzę ir atsakykite apgalvotai.

2. Sutikite su kritika

Steve’as Jobsas pradėjo savo atsakymą nuo linksmo prisipažinimo: „Kai bandai kažką pakeisti, sunkiausia pripažinti, kad žmonės, kaip šis džentelmenas, teisūs! Kai kuria prasme…” Psichologai įsitikinę, kad tokia taktika – geriausias būdas atimti žadą kritikuojančiam. Atsakykite, nepaisydami nieko, draugiškai, tai jums sukels tik simpatiją, o štai jūsų oponentui atvirkščiai – negatyvias emocijas.

3. Atsakykite į klausimą, kurį norėtumėte išgirsti

Tokio veiksmo paprastai imasi politikai. Jie, išgirdę klausimą, į kurį atsakymo dėl aplinkybių negali pateikti, leidžiasi į apibendrinimus. Jobsas tai vėl atliko nepakartojamai: „Sunkiausias klausimas – kai visa tai susideda į vieną kompleksinę strategiją, kuri leis jums parduoti prekių už 8-10 milijardų dolerių per metus? Aš supratau, kad visada reikia atsispirti nuo naudotojų įspūdžių, o toliau eiti link technologijų. Negalima pradėti nuo technologijos, o paskui jau galvoti, kam ir kaip ją galima parduoti.“

4. Pripažinkite klaidas

Nebijokite to. Klaidos pripažinimas – vienas svarbiausių PR instrumentų. Pavyzdžiui, Jobsas baigė taip: „Mes rasime klaidas ir jas ištaisysime. Tačiau šiuo metu svarbu palaikyti komandą. Tai šimtai žmonių, kurie tiesiog dabar pluša nenuleisdami rankų. Kiekvienas jų stengiasi iš visų jėgų“.

5. Numatyti kritiką

Visi mes tikimės, kad mūsų klaidų ir neapsižiūrėjimų niekas nepastebės. Tačiau realybėje dažnai šios viltys nepasiteisina. Todėl būkite pasiruošę kritikai. Jei rengiate pristatymą, atkreipkite ypatingą dėmesį į tas vietas, kurios yra silpnesnės. Kas nors būtinai pastebės apsirikimą, tačiau jūs jau būsite tam pasiruošę.

Visas svetainės turinys priklauso autoriams. Visos teisės apsaugotos. Mūsų tinklalapyje talpinami tik pramoginio pobūdžio straipsniai, surinkti iš visos planetos. Tinklalapio redakcija neatsako už duomenų tikslumą ir aktualumą. Kai kuriuose straipsniuose gali būti netikslių rekomendacijų ir patarimų, galinčių suklaidinti, todėl būtinai pasikonsultuokite su to profilio specialistu, prieš išbandydami.

Related Articles

You cannot copy content of this page