Idomybes

Šeima iš Australijos atsisakė mokyklos ir perėjo į namų mokymą. Ir štai ką jie apie tai galvoja

Kol dauguma tėvų piktinasi, kad nuotolinis mokymas karantino metu turėjo negatyvios įtakos moksleivių žinių kokybei, šeima iš Australijos seniai pervedė savo vaikus į namų mokymą.

Sutuoktiniai, kurie turi keturis vaikus, mano, kad mokykla sudaro „perteklinį spaudimą“. Jie tvirtina, kad gamtoje vaikai sužino žymiai daugiau, nei suole. Jų sūnūs patys renkasi, ko nori išmokti ir būtinas žinias semia iš juos supančios aplinkos.

42 metų Emi ir 44-erių Stivas Seilai iš Australijos pasiėmė dukterį Eboni iš bendrojo ugdymo mokyklos, kai jai buvo 13 metų. Dabar merginai jau 18 ir tėvai visiškai nesigaili savo sprendimo. Tėvas ir motina leidžia keturiems savo vaikams sužinoti tai, ko jie nori. Du sūnūs, 9-metis Bodhey ir 7-metis Kay irgi nevaikšto į mokyklą. Vyriausias sūnus, 23-ejų Džesis, lankė įprastą mokyklą iki pat išleistuvių.


Emi sako, kad jai nepatinka mokyklinė sistema. Ji įsitikinusi, kad jos vaikams geriau namų mokymas. Tėvai nekelia jiems nustatytų standartų, todėl jie vystosi žymiai geriau. Motina tvirtina, kad berniukai žymiai daugiau sužino apsupti gamtos, nei klasėje.

Sutuoktiniams liko ne patys šviesiausi prisiminimai apie jų pačių mokyklinius metus. Jie džiaugiasi, kad gali leisti savo vaikams nepatirti negatyvo, susijusio su spaudimu bendrojo ugdymo mokykloje.

Kai tėvai pervedė dukterį Eboni į namų mokymą, jie stengėsi suteikti visas būtinas žinias namuose, tačiau tai buvo labai sunku. Pora pradėjo ieškoti alternatyvos. Internete Emi rado forumus, kuriuose tėvai aptarinėjo lavinimąsi gamtoje. Ją įkvėpė kitų šeimų, kurios pasakojo apie saviugdos naudą savo vaikams, pavyzdžiai. Sutuoktiniai nusprendė pervesti vaikus į ugdymą gamtoje.

Emi ir Stivui iš pradžių buvo sunku persiorientuoti į nestandartinę mokymo formą, tačiau vaikams idėja labai patiko. Su laiku viskas susitvarkė, ir ugdymas gamtoje tapo geriausiu sprendimu, kurį priėmė šeima. Motina sako, kad Eboni, kuri visada buvo drovi ir kūrybinga mergaitė, sužydėjo po to, kai perėjo į saviugdą. Ji pradėjo gilintis į tai, kas jai patinka – vaizduojamąjį meną ir apsakymų rašymą.

Mokykloje ji neturėjo tokios galimybės. Matydami, kad ugdymas gamtoje taip pozityviai paveikė Eboni, tėvai nusprendė neleisti į mokyklą Bodhey ir Kay.

Nepaisant to, kad Emi ir Stivas suteikia vaikams visišką laisvę mokymosi pasirinkime, jie kontroliuoja jų racioną ir miegą. Sūnūs nesigula miegoti nustatytu laiku, bet visada prieš miegą pasakoja tėvams, ką jie išmoko praėjusią dieną ir už ką jie šiandien dėkingi. Kai vaikai alkani, jie gali rinktis, ką nori valgyti, ir rinkti vaisius, daržoves bei uogas.

2018-ųjų balandį šeima nusprendė furgonu keliauti po Australiją.

Nuo tada Emi ir Stivas su vaikais pabuvojo kiekvienoje Žaliojo Kontinento valstijoje. Per tą laiką jie pamatė ir sužinojo daug įdomaus. Vaikai susirado daug naujų draugų. Berniukai išmoko plaukioti baidarėmis ir gaminti žaislus iš gamtinės medžiagos.

Kelionės metu Emi ir Stivas užsiėmė matematika ir anglų kalba. Jie kartu skaičiavo kilometrus ir sunaudoto kuro kiekį. Vaikai aptarinėjo su tėvais biudžetą ir finansinius klausimus, ko nemoko mokykloje. Kad pagerintų gimtosios kalbos žinias, berniukai skaitė kelio ženklus ir pavadinimus žemėlapiuose. Kelionių dėka prasiplėtė vaikų geografinės žinios.

Labiausiai vaikams išsivystė ištvermės ir adaptacijos gebėjimai, ypač kelionės po vakarų Australiją metu.
Emi įsitikinusi, kad perėjimas į saviugdą yra geriausias jų sprendimas.

Ugdymo gamtoje dėka vaikai bus geriau pasiruošę suaugusiųjų gyvenimui. Jie jau gavo daug būtinų gyvenimiškų įgūdžių. Sutuoktiniai sako, kad šiuolaikiniame pasaulyje vaikai gali savarankiškai rinktis savo kelią ir nereikia versti jų tilpti į bendrai priimtus standartus.

Related Articles

You cannot copy content of this page